Pozycjonowanie w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia szczękowa Toruń
2 września 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna w budownictwie pasywnym
15 września 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Za sprawą map Google mamy dostęp do namiarów przedsiębiorców z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu znaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów oraz usług. Aby pojawić się wśród firm w swojej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wszelkich oferowanych usług Google należy odnaleźć opcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami stworzyć profil. Każdy kolejny etap zbliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić podstawowe dane jak nazwa działalności czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, a potem je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Warto jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, by wizytówka została w pełni aktywna. Posiadając wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

Jak pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Chcąc znaleźć sklep lub usługi najczęściej kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego ważna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo umieszczona na jej witrynie treść koresponduje z wpisaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje zawarte w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe informacje jak nazwa, telefon i adres  należy uzupełnić o dodatkowe tak samo przydatne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego warto wpisać kategorie i podkategorie, które wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej zakres działań. Ważna jest też lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy należy dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo wartościowe jest też uzyskanie atrybutów. Atrybuty są zespojone z informacjami o firmie. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że dodawane są one na podstawie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby zwrócić uwagę na najistotniejsze atuty firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, ze względu na to należy pochylić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje produkty i usługi. Uzupełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również być może przyciągnie większą ilość klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale również umożliwiają napisanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Regularne wstawianie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Poprzez wpisy w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom wartościowych treści, które mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków i odsyłacz, jakim możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez długi czas (czas można ustawić nawet na cały rok), może być częścią marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana niemal jak blogowe wpisy na stronie, ze względu na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, blogami, portalami oraz innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można umieścić odsyłacz. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odnoszą się do niej różne wartościowe strony. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.